گروه صنعتی ایران خودرو خبر از تولید و عرضه تیپ جدید و ارتقا یافته هایما اس۷ پلاس با نام هایما S7 پرو داد. این کراس اور محبوب قرار است از ماه آینده با موتور قوی‌تر و آپشن‌های جدید ترمز پارک برقی و صندلی برقی سرنشین جلو روانه بازار شده و جایگزین تیپ پلاس شود.

به نقل از ایکوپرس، خودروی جدید هایما S7 پرو با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و بهبود مصرف سوخت، در خط تولید ایران‌خودرو خراسان تولید می‌شود. این خودرو که ارتقا یافته مدل S7 پلاس است، با مصرف سوخت کم‌تر و امکانات بیش‌تری عرضه خواهد شد مدیرعامل ایران خودرو خراسان، با اشاره به استراتژی‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو برای ارائه یک محصول جدید در هر سال، از عرضه هایما S7 پرو در پاییز امسال خبر داد.

بیژن زاهدی‌فرد افزود: هایما S7 پرو که در حال حاضر در مرحله پیش‌تولید قرار دارد، با بهره‌گیری از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با پاشش مستقیم (GDI)، توان تولیدی ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر را دارد. این ویژگی‌ها باعث افزایش ۱۰ درصدی توان و ۱۸ درصدی گشتاور نسبت به مدل قبلی شده و در نتیجه شاهد کاهش هفت درصدی مصرف سوخت در این محصول جدید خواهیم بود.


وی همچنین به استفاده از گیربکس جدید شش‌سرعته اتوماتیک DAE در هایما S7 پرو اشاره کرد و افزود: این خودرو مجهز به سیستم هشدار تعویض دنده (GSI) و ترمز پارک برقی است. همچنین، صندلی سرنشین جلو به صندلی برقی چهار جهته ارتقا یافته است. این خودرو، پاییز امسال به سبد محصولات گروه صنعتی ایران خودرو افزوده خواهد شد.

مشخصات فنی، امکانات و ویژگی‌های هایما S7 پرو

هایما S7 پرو از نظر طراحی ظاهری هیچ تفاوتی با هایما S7 پلاس ندارد و تنها نوشته Pro و GDI روی درب صندوق آن اضافه شده است؛ به نظر می‌رسد طراحی قدیمی این خودرو ضعف اصلی آن در برابر محصولات دیگر چینی باشد. در قسمت داخلی نیز هایما S7 پرو همچنان بدون تغییر بوده و با همان داشبورد و کلاستر عرضه می‌شود؛ تنها تغییر مربوط به حذف اهرم ترمز دستی و جایگزینی آن با دکمه می‌شود.

هایما S7 پرو مجهز به موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو است که از تکنولوژی پاشش سوخت مستقیم بهره می‌برد. این موتور می‌تواند حداکثر ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خروجی از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT نسل جدید به چرخ های جلو منتقل می‌شود. پیش از این موتور ۱.۸ لیتری توربو با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بر روی هایما نصب بود و می‌توانست ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند.

اقدام ایران خودرو برای استفاده از موتور بروزتر برای هایما اس ۷ پلاس هوشمندانه‌ است چرا که شتاب معمولی، مصرف سوخت بالا و ظاهر قدیمی آن باعث شده بود تا مشتریان دیگر مثل قبل توجهی به هایما اس ۷ نداشته باشند؛ بهبود شتاب نسخه پرو در کنار سواری نرم آن می‌تواند مجددا این کراس اوور محبوب را به عنوان گزینه جدی خرید مطرح کند.

ناگفته نماند راندمان بالای پبشرانه جدید gdi با توجه به حجم کم آن باعث می‌شود حساسیتش به بنزین زیاد باشد؛ موردی که تقریبا در هایما S7 پلاس با موتور ۱.۸ لیتری mpi مشاهده نمی‌شود.

هایما S7 پرو در بخش امکانات ایمنی و رفاهی به جز در دو مورد ترمز پارک برقی و صندلی برقی شاگرد با تیپ قبلی هایما تفاوتی ندارد. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به ترمز دیسکی جلو و عقب، سیستم‌های پایداری خودرو در هنگام ترمزگیری (EBD،ABS، HSA، ESP، TCS)، چهار کیسه هوای ایمنی (سرنشینان و جانبی جلو)، فرمان کمکی برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی، پنل لمسی ۸ اینچی کنترل سیستم تهویه، مسیریاب، میرورلینک و بلوتوث، آینه‌های جانبی تاشوی برقی، آینه وسط ضد انعکاس نور با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع و نمایش فشار باد تایرها، فرمان چرمی با کلیدهای کنترلی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور دنده عقب، کروز کنترل، صندلی برقی ۸ حالته راننده و ۴ حالته برقی سرنشین جلو، سنسور نور و باران و دکمه و ورود بدون کلید و ترمز پارک برقی اشاره کرد.