خودروساز لوکس بریتانیایی، بنتلی، پس از سال‌ها تولید موتور قدرتمند W12، به طور رسمی به این موتور نمادین خداحافظی گفت. در جایگزینی این موتور، یک پیشرانه‌ی هیبریدی V8 دو توربوی 4 لیتری قرار گرفته که قدرتی معادل 771 اسب بخار و گشتاوری برابر با 738 پوند فوت تولید می‌کند. این اعداد به وضوح نشان می‌دهند که موتور جدید، نسبت به نسل قبلی، عملکرد بسیار بهتری داشته و در واقع قدرتمندترین موتور سدان بنتلی تا به امروز محسوب می‌شود.

این ترکیب قدرتمند ابتدا در مدل Continental GT Speed 2025 رونمایی شد و حالا در جدیدترین نسل فلاینگ اسپر نیز به کار رفته است. با این پیشرانه‌ی هیبریدی، فلاینگ اسپر 2025 می‌تواند در مدت زمان تنها 3.3 ثانیه از صفر به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد که این عدد به معنای بهبود نیم ثانیه‌ای نسبت به مدل قبلی است.

بنتلی با این تغییر، گامی بزرگ در جهت کاهش آلایندگی و افزایش بهره‌وری برداشته است، بدون اینکه از عملکرد و هیجان رانندگی این خودروهای لوکس کم کند.

تغییرات ظاهری فلاینگ اسپور جدید اما جزئی هستند و شاید بدون نگاه کردن به نسخهٔ قبلی نتوان آن‌ها را تشخیص داد. بااین‌حال، هرچند چراغ‌های گرد نمادین بنتلی همچنان حفظ شده‌اند ولی در این نسخهٔ جدید شاهد جلوپنجرهٔ خاص نسخهٔ اسپید و طراحی جدید سپر جلو با ورودی‌های هوای تهاجمی در طرفین هستیم. علاوه بر این، امکان سفارش یک پکیج آیرودینامیکی هم وجود دارد که به شکل فیبر کربنی یا همرنگ بدنه قابل انتخاب است.


در کنار این موتور V-8، یک بسته باتری 25.9 کیلووات ساعتی قرار دارد که به تنهایی 187 اسب بخار و 332 پوند-فوت گشتاور تولید می‌کند. این باتری به فلاینگ اسپر امکان می‌دهد تا 47 مایل با حالت تمام برقی رانندگی کند (بر اساس چرخه اتحادیه اروپا) و به سرعتی تا 87 مایل در ساعت برسد. با ترکیب موتور بنزینی و الکتریکی، محدوده کلی رانندگی فلاینگ اسپر به 515 مایل می‌رسد – کافی برای سفرهای طولانی.

چهار حالت رانندگی خاص باتری به شما امکان می‌دهد تا از الکتریسیته بیشترین استفاده را ببرید: Pure EV، Electric Boost، Regenerative Braking و Charge. در حالت Charge، موتور بنزینی برای حرکت چرخ‌ها و بازپس‌گیری انرژی استفاده می‌شود، اما شما همچنین می‌توانید آن را به یک شارژر سطح 2 وصل کنید. فلاینگ اسپر در مدت 2 ساعت و 45 دقیقه با نرخ 11 کیلووات شارژ می‌شود.

سیستم جدید Active Chassis بنتلی به صورت استاندارد در فلاینگ اسپر ارائه می‌شود که ترکیبی از سیستم تعلیق تطبیقی با فرمان‌پذیری تمام چرخ‌ها، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی و نرم‌افزار بهینه‌شده ESC است. توزیع وزن در فلاینگ اسپر 48.3 در جلو و 51.7 در عقب است.

در داخل خودرو اما شاهد به‌روزرسانی‌های بزرگی در بخش تکنولوژی هستیم که شامل صفحه آمپر دیجیتالی جدید و نمایشگر لمسی جدید با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور می‌شود. فلاینگ اسپور به‌صورت استاندارد با سیستم صوتی ۶۵۰ واتی با ۱۰ بلندگو ارائه می‌شود اما امکان سفارش سیستم صوتی ۱۵۰۰ واتی B&O با ۱۶ بلندگو یا سیستم ۲۲۰۰ واتی با ۱۹ بلندگو هم وجود دارد. استفاده از شیشه‌های چندلایه برای جلو و پنجره‌های جانبی هم کابین فلاینگ اسپور جدید را ۹ دسی‌بل ساکت‌تر از نسخهٔ قبلی کرده است.