در همین ابتدا باید گفت گلکسی زیرمجموعه ای از محصولات جدید برقی از برند جیلی است. گلکسی لوگوی خاص خود را دارد و لاین آپ محصولات به نسبت گسترده ای برایش پیش بینی شده است. به گفته جیلی، برند گلکسی دارای ۷ خودرو خواهد بود. اولین مدل گلکسی، که قبلاً در بازار چین عرضه شده است، شاسی بلند هیبریدی پلاگین گلکسی L7 است. دومین خودرو از سری گلکسی، سدان Galaxy L6 PHEV است، که به زودی وارد بازار خواهد شد. و سومین خودرو، سدان الکتریکی E8 است که به تازگی در کاتالوگ MIIT در چین معرفی و مشخصاتش اعلام شده است.

گلکسی E8

پیش از این، تصاویر رسمی گلکسی E8 با پوشش استتاری به بیرون درز کرده بود، اما اکنون تصاویر آن بدون هیچ گونه پوششی منتشر شده است. این سدان از زبان طراحی جدید با چراغ ‌های LED نازک، که درست زیر کاپوت قرار می‌گیرند، استفاده می‌کند. در مورد چراغ های اصلی هم همان طور که مشخص است، در سپر جلو تعبیه شده اند. یک ورودی هوای ذوزنقه ای هم در قسمت پایین سپر خودنمایی می کند. دستگیره‌ های مخفی شونده و چراغ های عقب به هم پیوسته با نوشته جیلی روی نوار میانی آن ات، از دیگر نکات حائز اهمیت در طراحی ظاهری E8 هستند. به طور کلی، E8 در نمای عقب بسیار ساده به نظر می رسد.

ابعاد خودرو

جیلی گلکسی E8 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۵۰۱۰، ۱۹۲۰ و ۱۴۶۵ میلی متر است و فاصله محوری آن ۲۹۲۵ میلی متر عنوان شده است. وزن خالص گلکسی E8 برابر با ۲۰۳۰ کیلوگرم است و وزن ناخالص به ۲۴۴۰ کیلوگرم می رسد. بنابراین گلکسی E8 یک سدان سنگین است. این خودرو می تواند با چرخ های ۲۳۵/۵۰ R18 یا ۲۴۵/۴۵ R19 سفارش گذاری شود.

مشخصات فنی گلکسی E8

جیلی گلکسی E8 دارای یک موتور الکتریکی در محور عقب است. این موتور توسط Viridi Energy Mobility Technology (VREMT)، شرکت تولیدکننده پیشرانه زیرمجموعه شرکت Geely ساخته شده است. توان خروجی آن به ۲۷۲ اسب بخار می رسد. جالب است بدانید این موتور الکتریکی کد TZ220XSA02 را دارد. همین موتور در خودروهایی چون زیکر ۰۰۱، زیکر ۰۰۹، اسمارت وان و سایر خودروهای برقی مرتبط با جیلی استفاده شده است.

باتری های گلکسی E8 هم از شرکت تازه تأسیس Quzhou Jidian New Energy تأمین می شود که از زیرمجموعه های خود جیلی به حساب می آید. لازم به ذکر است که جیلی در محصولات رده بالای خود از باتری های ساخت شرکت CATL استفاده می کند.