اگرچه همیشه خودروهای لکسوس و تویوتا از نظر زیرساخت و توانمندی های جاده ای و خارج جاده، در شرایط یکسانی هستند، اما معمولاً محصولات لکسوس به حدی لوکس هستند که کم تر کسی دلش می آید آن ها را به آفرود سنگین ببرد. این قضیه حتا در خصوص لکسوس GX جدید نیز صدق می کند، زیرا اگرچه همان پرادو یا لندکروزر ۲۵۰ به حساب می آید، اما سبک طراحی سپر، متریال به‌کاررفته و لوکس‌گرایی خودرو آن‌قدر بالاتر از تویوتاست که نمی توان با آن به آفرودهای سنگین رفت. پس مهندسان تویوتا و لکسوس دست به‌کار شده اند و نسخه ای آفرودی از GX550 را با پسوند Overtail راهی بازار کرده اند و کاملاً مناسب مسیرهای صعب العبور شده است.

لکسوس GX550 اوورتیل

در نمایشگاهی که در توکیو در ژاپن در حال برگزاری‌ست، کمپانی لکسوس از نسخه ای خاص از GX550 با پسوند اوورتیل پرده برداشته است. خودرویی تا دندان مسلح که برای آفرودهای سنگین تدارک دیده شده است. نسخه جدید GX550 به طور مشترک توسط لکسوس و شرکت خصوصی JAOS توسعه یافته است. این شرکت از سال ۱۹۸۵ در تولید قطعات خودرو و بخش تیونینگ تخصص دارد.

ارتفاع خودرو از سطح زمین ۳۰ میلی متر افزایش یافته و از تایرهای ۳۳ اینچی برای GX550 اوورتیل بهره گرفته شده است. سپر جلو و عقب و رکاب خودرو از نوع فولادی است و یک سبد مخصوص روی سقف آن نصب شده است. بچه گلگیرهای خودرو از ABS با کیفیت و مقاومت بالا در نظر گرفته شده اند. با تغییر سپر جلو و عقب این SUV، زاویه ورود و خروج آن هم به میزان چشم‌گیری بهبود یافته است.

مشخصات فنی لکسوس GX550 اوورتیل

در بخش فنی نسبت به نسخه استاندارد، تفاوتی ایجاد نشده است. لکسوس GX 550 به یک پیشرانه ۳.۴ لیتری تویین توربو با حداکثر قدرت ۳۴۹ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۶۴۹ نیوتن متر مجهز شده است. وظیفه انتقال قدرت در این اس یو وی را هم یک جعبه دنده ۱۰ سرعته AT برعهده دارد. مشخصات فنی مذکور قابلیت یدک کشی ۳.۶ تنی را برای GX به ارمغان می آورند.

نحوه انتقال قدرت استاندارد GX شامل چهار چرخ محرک تمام وقت و یک دیفرانسیل مرکزی با لغزش محدود است. انتقال الکترونیکی بین حالات ۴WD سبک و سنگین سریع تر از مدل قبلی انجام می شود. مدل های Overtrail نیز دارای دیفرانسیل عقب قفل شونده هستند.

امکانات لکسوس GX550 اوورتیل

در بخش کابین، کلاستر خودرو از نوع دیجیتالی و با ابعاد ۱۲.۳ اینچ تعبیه شده است و مانیتور هم ابعادی ۱۴ اینچی دارد و از اپل پلی و اندروید اتو به صورت بی سیم پشتیبانی می کند. نمایشگر هدآپ دیسپلی نیز به عنوان یک آپشن برای نسل جدید GX قابل ارائه خواهد بود. همچنین مشتریان می توانند دو سبک چینش صندلی ها را به صورت شش‌تایی با ردیف دوم کاپیتانی یا به صورت هفت‌سرنشین با ردیف دوم نیمکتی انتخاب کنند. صندلی های ردیف اول به صورت استاندارد به گرم‌کن و سردکن مجهز هستند و گرم‌کن ردیف دوم نیز به صورت آپشن در نظر گرفته شده است.