در سال گذشته قانونی تصوبب شد تا خودروهای وارداتی ویژه جانبازان و ایثارگران معزز نیز در سامانه ای جداگانه برای واجدین شرایط عرضه شود. به دنبال این قضیه اکثر واردکنندگان محصولاتی را که ارزش گمرکی آن ها بیشتر از سامانه یکپارچه مردم عادی بود برای فروش در سامانه جانبازان حاضر کردند تا انتخاب اولویت ها و میزان تقاضا برای هر خودرو مشخص شود.

به این ترتیب شاهد حضور خودروهای جذابی مانند ب ام و X2، مرسدس بنز C کلاس، نیسان ایکس تریل، فولکس واگن اطلس و … در میان خودروهای عرضه شده بودیم تا تنوع وارداتی ها برای بازار ایران بیشتر شود و سطح واردات نیز کمی ارتقاء پیدا کند.

مهام خودرو

با توجه به این موضوع شرکت مهام خودرو تصمیم گرفته تا به این زمینه ورود کند و ۴ خودروی جذاب و محبوب از برند تویوتا را به سامانه جانبازان بیاورد. در مورد مهام خودرو می توان گفت که این شرکت پیش تر (دهه ۸۰) نیز در زمینه واردات فعالیت داشته و موفق شده تا خودروهایی از برند هیوندای را در بازار ایران به فروش برساند.

حال اما مهام خودرو عرضه محصولات وارداتی تویوتا برای سامانه جانبازان را آغاز کرده تا با زیرساخت هایی که در بخش ارائه خدمات پس از فروش و تحویل در اختیار دارد، بتواند خودروهای باکیفیت این برند ژاپنی مطرح را به دست جانبازان عزیز برساند.

خدمات پس از فروش مهام خودرو

از مهم ترین ویژگی ها و نکات مثبت مهام خودرو می توان به همکاری میان آن و شرکت ماهان صنعت پارس (نمایندگی رسمی ایرتویا) اشاره کرد که این قضیه می تواند خیال خریداران محصولات وارداتی مهام خودرو را از بابت ارائه خدمات پس از فروش در تمامی نقاط ایران راحت کند.
لازم به ذکر است که ماهان صنعت پارس با در اختیار داشتن بیش از ۴۰ نمایندگی فعال در کل ایران، جزو شرکت هایی است که گسترده ترین شبکه ارائه خدمات پس از فروش را داراست. در نتیجه می توان گفت که مهام خودرو نیز جزو معدود واردکنندگانی قرار می گیرد که تعداد نمایندگی های آن بیش از ۴۰ عدد در ایران است و به همین دلیل می تواند متقاضیان زیادی را به سمت خود جذب کند.

مهام خودرو چه محصولاتی از برند تویوتا را عرضه می کند؟

کمری هیبرید، راو ۴ هیبرید، ونزا هیبرید و هایلندر هیبرید با مدل های ۲۰۲۵، چهار خودرویی از برند تویوتا هستند که مهام خودرو قرار است آن ها را در سامانه جانبازان عرضه کند تا متقاضیان و واجدین شرایط بتوانند آن ها را در اولویت بندی خود قرار دهند.

البته تا کنون فقط ارزش گمرکی تیپ های مختلف کمری های سامانه جانبازان مشخص شده که در جدول زیر بهای هر یک از تیپ های این سدان جذاب و نام آشنا برای ایرانی ها آمده است.

 

کدام جانبازان مشمول طرح واردات خودرو هستند؟

  • سقف واردات خودرو برای جانبازان ۷۰ درصد ویژه ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد ۳۰ هزار یورو و جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد ۲۵ هزار یورو خواهد بود.
  • جانبازانی که پس‌از لازم‌الاجرا شدن قانون خدمات‌رسانی ایثارگران به هر نحوی از تسهیلات خودروی داخلی و خارجی استفاده کرده باشند مشمول این طرح نخواهند بود و حتی اگر در طول ثبت‌نام این موضوع مشخص شود، از فهرست حذف خواهند شد.

شرایط واردات خودرو جانبازان

طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۲، جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر می‌توانند از تسهیلات واردات خودرو بهره‌مند شوند. بر اساس شرایط واردات خودرو جانبازان، این تسهیلات شامل واردات یک دستگاه خودرو سواری با سقف ارزشی ۳۵.۰۰۰ یورو برای جانبازان ۷۰درصد ویژه و بالاتر، ۳۰.۰۰۰ یورو برای جانبازان ۷۰ درصد غیرویژه و ۲۵.۰۰۰ یورو برای جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد است. ثبت نام خودرو برای جانبازان تسهیلاتی است که برای کمک و حمایت از این گروه از عزیزان کشور در نظر گرفته شده است.

خودروهای عرضه جدید وارداتی سامانه جانبازان

– آئودی: A3 , A4 , Q3

– کیا: K8 , سورنتو

– تویوتا: کمری، فرانت لندر, CHR، آوالن، رافور ، وایلدلندر ، ونزا، هایلندر

– هوندا: آکورد، سیویک تایپ آر، CRV , ZRV

– نیسان: پتفایندر، آلتیما، ایکس تریل

– فولکس واگن: گلف، تیگوان، تاوندر

– مزدا: CX50 ، CX30

– اوپل: آسترا، گرندلند

– رنو: کولیوس

– بنز: C200، A180L, GLB200, GLA200

– بی ام‌ و: 320i , 225iGG , 116i, 318i, 220iGG, X1 20i, X2 sDrive18i, X2 sDrive25i, X1 sDrive20Li

– تانک 300

– مینی: کوپر ، کانتری من