اکنون یک خودروی مرسدس میباخ (Mercedes-Maybach) جدید در دنیای خودروها وجود دارد، و آن یک لیموزین فوق‌العاده طویل یا یک شاسی‌بلند غول‌پیکر نیست. مدل ۲۰۲۶ SL 680 سری Monogram با ارتقاهای مکانیکی متمرکز بر آسایش و تغییرات در طراحی مجلل آن، وارد بازار خواهد شد.

این خودرو در دو کانسپت طراحی مختلف موجود است، و خریداران می‌توانند از دو رنگ «سفید امبینس» و «قرمز امبینس» یکی را انتخاب کنند. مهم نیست که کدام را انتخاب کنید، زیرا جلوپنجره مشبک مخصوص میباخ و نشان مشهور مرسدس را روی کاپوت خواهید داشت. رگه‌هایی از رنگ‌ رزگلد در چراغ‌های جلو وجود دارد، و قاب شیشه جلو دارای پوشش کرومی است و چرخ‌های ۲۱ اینچی پنج سوراخ مونوبلاک یا چندپره برای خریداران قابل انتخاب هستند.

تغییرات به همین جا ختم نمی‌شوند. سقف نرم مشکی‌رنگ آن با طرحی از لوگوی میباخ به رنگ زغالی ملایم پوشانده شده است. خریداران می‌توانند به صورت اختیاری این الگو را به کاپوت خودرو اضافه کنند. سایر تغییرات شامل چراغ‌های عقب خاص میباخ، نمای عقب جدید با تزیینات کرومی و دیفیوزر جدید با خروجی‌های اگزوز مخصوص میباخ است.

کابین نیز به همان اندازه مجلل است و چرم سفید کریستالی ناپا روی پانل‌های درها، کنسول میانی و البته صندلی‌ها را می‌پوشاند. فضای پشت صندلی‌ها، که تخته عقب معمولاً در آن قرار می‌گیرد، نیز با چرم ناپا پوشیده شده است. در مورد این که آیا صندلی های عقب می‌توانند در میباخ SL جزو آپشن‌ها شوند یا خیر، اطلاعاتی وجود ندارد. از دیگر تغییرات داخل کابین می‌توان به فرمان مخصوص، پدال‌های استیل ضدزنگ و پله جلودر استیل ضدزنگ اشاره کرد.

از نظر مکانیکی، میباخ SL جدید تفاوت چندانی با AMG SL63 ندارد. موتور ۴ لیتری تویین توربو V-8 آن، همان ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند و نیرو را به هر چهار چرخ ارسال می‌کند. فرمان محور عقب و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک پرکاربرد این شرکت نیز به صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

همه این تغییرات در راستای آسایش بیش‌تر سرنشینان انجام گرفته‌اند. سیستم کاهنده صدای قوی‌تر، اگزوز آرام‌تر، سیستم تعلیق نرم‌تر، و پایه‌های موتور نرم‌تر در این مدل وجود دارند. مرسدس ادعا می‌کند زمان صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۴ ثانیه و حداکثر سرعت محدود آن ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت است، که به ترتیب ۰.۵ ثانیه و ۶۰ کیلومتر بر ساعت کم‌تر از AMG SL63 است.هیچ صحبتی در مورد قیمت مرسدس میباخ SL 680 سری Monogram وجود ندارد، اما تحویل آن باید از نیمه دوم سال ۲۰۲۵ آغاز شود.

کابین و امکانات مرسدس می‌باخ SL680

فضای کابین با چرم ناپا با رنگ سفید کریستال پوشیده شده است و روی پنل درها و کنسول مرکزی نیز دیده می‌شود. حتی فضای پشت صندلی‌ها نیز با چرم پوشیده شده است. هیچ اطلاعاتی درباره این که آیا مشتریان می‌توانند صندلی‌های عقب را نیز سفارش دهند یا خیر، وجود ندارد.یک فرمان ویژه، پدال‌های فولادی و رکاب‌های فولادی نیز به کابین اضافه شده است. از نظر مکانیکی، اس ال می‌باخ، تفاوت زیادی با AMG SL63 ندارد.

مشخصات فنی مرسدس می‌باخ SL680

در جلوی خودرو یک پیشرانه V8 توئین‌توربوشارژ با حجم 4 لیتر وجود دارد، که همان خروجی 577 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور را تولید و به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. ویژگی فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب و گیربکس 9 سرعته اتوماتیک نیز به طور استاندارد ارائه می‌شود.

تمامی تغییرات دیگر در مرسدس میباخ SL به نفع راحتی بیشتر سرنشینان انجام شده‌اند. صدای موتور و اگزوز آرام‌تر هستند. سیستم تعلیق نرم‌تر عمل می‌کند و حتی دسته موتورها نیز نرم‌تر هستند. مرسدس ادعا می‌کند این رودستر لوکس می‌تواند در چهار ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو نیز به صورت الکترونیکی روی 257 کیلومتربرساعت محدود شده است. هنوز صحبتی در خصوص قیمت مرسدس میباخ SL مطرح نشده است اما تحویل این خودرو از نیمه دوم 2025 آغاز خواهد شد.