ایلان ماسک اولین خودرو تسلا سایبرتراک را به نمایش گذاشت. این خودروی الکتریکی در سال ٢٠١٩ معرفی شد، اما اکنون به فروش رسیده است. خودرو سایبرتراک می تواند بیش از ١/۵ تن بار را حمل کند ، با یک بار شارژ باتری تا ٨٠٠ کیلومتر را طی کند و در ٢/۶ ثانیه به سرعت ١٠٠ برسد (در پیکربندی بالا). شروع قیمت از ۶٩٠٠٠ دلار (حدود ٣/۵ میلیارد تومان). 

آغاز تولید تسلا سایبرتراک

شرکت تسلا بالاخره اولین نمونه سایبرتراک را در کارخانه Gigafactory تگزاس تولید کرد. این شرکت برای جشن گرفتن تولید سایبرتراک، یک عکس دسته‌جمعی از کارخانه را منتشر کرد.

پروتوتایپ سایبرتراک اولین بار در نوامبر ۲۰۱۹ رونمایی شد و اکنون پس از گذشت چهار سال، به مرحله تولید رسیده است. تایید شده که اولین سری تحویل سایبرتراک در سال ۲۰۲۳ خواهد بود، البته تولید انبوه آن از سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود.

تسلا کارکنان کارخانه تگزاس را دور اولین سایبرتراک جمع کرده و عکس یادگاری را گرفته است. در این عکس، ظاهر سایبرتراک از دید دور مانده است؛ اما به احتمال زیاد ظاهری مشابه نسخه پروتوتایپ دارد. یکی از کاربران نظر داده که در راننده در این عکس وجود ندارد. احتمالا این نکته به معنای آن است که هنگام عکاسی خودرو کاملا مونتاژ نشده بوده است.

خودرو  تسلا سایبرتراک

طراحی تسلا سایبرتراک

پیکاپ سایبرتراک (یا به اختصار CYBRTRK) را می‌توان به عنوان نقطه عطفی مهم در تاریخ هفت ساله شرکت تسلا به شمار آورد زیرا طراحی آینده‌نگرانه آن بسیار ساختارشکن و غیرمعمول است. این خودرو که طول، عرض و ارتفاعی برابر با 5.8، 2 و 1.9 متر داشته، برای حمل شش سرنشین طراحی شده است.

هرچند که در هنگام رونمایی فضای داخلی این پیکاپ عجیب نمایش داده نشد، اما شرکت تسلا تنها یک تصویر از این بخش را منتشر کرده که طراحی بسیار ساده‌ای را به نمایش می‌گذارد که مشابه آن حتی در سایر محصولات تسلا نیز دیده نشده است. تنها موارد قابل اشاره در این بخش را می‌توان نمایشگرمرکزی بزرگ، ردیف‌های سه تایی صندلی‌ها و فرمان جالب آن دانست که البته ممکن است در نمونه نهایی شاهد برخی از آن‌ها نباشیم.

خودرو  تسلا سایبرتراک

مشخصات فنی تسلا سایبرتراک

برخلاف ظاهر بحث‌برانگیز این خودرو، بخش فنی آن را می‌توان به عنوان یک نقطه قوت برشمرد چراکه بنابر اعلام سازنده، این پیکاپ که به سیستم AWD نیز مجهز شده، قادر است ظرف تنها 2.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت رسیده و 400 متر مسافت را در 10.8 ثانیه طی کند. برای مقایسه بهتر بد نیست قابلیت‌های تسلا سایبرتراک را با دوج چلنجر Hellcat 2019 مقایسه کنیم، خودرویی که ظرف 3.8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست می‌یابد و در 10.8 ثانیه، 400 متر را طی می‌کند.