رونمایی از تویوتا لندکروز 2024 برای عرضه به بازار اروپا و آسیا

تویوتا لندکروزر پرادو 2024 با کد اتاق J250 برای عرضه به بازار آمریکا چند روز پیش رونمایی شد. حال نسخه قابل عرضه به بازار اروپا و آسیا تویوتا پرادو 2024 معرفی شده که پیشرانه و مشخصات متفاوتی از نسخه قابل عرضه به بازار آمریکا دارد.

2024-toyota-land-cruiser-تویوتا لندکروزر پرادو 2024 اروپا و آسیا خاورمیانه

مشخصات فنی تویوتا پرادو 2024 (نسخه اروپایی و آسیایی)

 تویوتا لندکروزر  2024 در بازار آمریکا و چین با موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی و یک موتور برقی عرضه می شود. این سیستم هیبریدی روی هم رفته قادر به تولید 326 اسب بخار قدرت و 630 نیوتن متر گشتاور است. اما این موتور تنها در این دو کشور قابل سفارش است. در غرب آسیا و استرالیا می توان این اسیووی محبوب را با موتور 2.8 لیتری چهار سیلندر توربو دیزل سفارش داد که قادر به تولید 201 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور بوده و به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جدید متصل شده است.

2024-toyota-land-cruiser-تویوتا لندکروزر پرادو 2024 اروپا و آسیا خاورمیانه

تویوتا لندکروزر J250 در برخی از بازارها از جمله خاورمیانه و ایران با نام پرادو عرضه می شود. تویوتا لندکروزر پرادو 2024 دیزلی قادر است تا جسمی با بیشینه وزن 3500 کیلوگرم را یدک بکشد. این نسخه دیزلی تنها مدل این خودرو در ابتدای عرضه به غرب اروپاست. اما در سال 2025 تویوتا قصد دارد یک نسخه مجهز به سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی را نیز به کشورهای اروپایی عرضه کند. این خودرو قرار است که در ماه اکتبر در نسخه First Edition و در تعدااد 3000 دستگاه در مدل دیزلی به غرب اروپا عرضه شود. همانند نسخه آمریکایی، مدل فول پرادو 2024 دارای چراغ های جلوی دایره ای شکل بوده تا ادای دینی به نسخه های کلاسیک محبوب این خودرو شده باشد.

2024-toyota-land-cruiser-تویوتا لندکروزر پرادو 2024 اروپا و آسیا خاورمیانه

این خودروساز ژاپنی اظهار کرده که لندکروزر  2024 نخستین لندکروزری بوده که دارای سیستم فرمان برقی بوده و همچنین نخستین لندکروزری بوده که دارای قطع کننده اتصال آنتی رولبار جلوست. این سیستم که به نام استابیلایزر یا قابلیت جداکننده اتصال یا SDM نیز شناخته می شود دارای یک کلید روی داشبورد بوده که وضعیت آنتی رول بار جلو را تغییر می دهد. این فناوری در زمان عدم اتصال به عملکرد بهتر و مستقل تر چرخ ها در آفرود کمک می کند و در زمان اتصال نیز به مانورپذیری و سواری بهتر در جاده را به ارمغان می آورد.

2024-toyota-land-cruiser-تویوتا لندکروزر پرادو 2024 اروپا و آسیا خاورمیانه

تویوتا لندکروزر پرادو 2024 در برخی از کشورهای اروپایی با پیشرانه هایی غیر از هیبریدی، هیبریدی ملایم و دیزلی عرضه می شود. در شرق اروپا و خاورمیانه تویوتا قصد دارد که این خودرو را با موتور 2.4 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر عرضه کند. این پیشرانه قادر به تولید 278 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور بوده است. همچنین در نسخه پایه این خودرو را می توان همچنان با موتور 2.7 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با 161 اسب بخار قدرت و 246 نیوتن متر گشتاور سفارش داد. این همان موتوری بوده که اکنون روی تویوتا پرادو های حاضر در ایران در مدل های چهار سیلندر و تویوتا هایلوکس نصب شده است.

دیدگاه‌های نوشته
دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.

پشتیبانی آنلاین

در زیر می‌توانید پاسخ سوالات خود را بیابید. در غیر این صورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.