۱- به علامت باتری روی کیلومتر شمار دقت کنید

وقتی خودرو را روشن می ‌کنید ، چراغ‌ های زیادی روی پشت ‌آمپر یا کیلومتر شمار روشن می ‌شوند . اکثر این چراغ‌ ها بلافاصله خاموش می ‌شوند و تنها در صورتی روشن می ‌شوند که بخواهند پیامی برای شما بفرستند اگر چراغ مربوط به باتری خودرو شما روشن شده باشد و رنگ آن سبز باشد یعنی وضعیت باتری شما خوب است اما اگر به رنگ زرد یا قرمز باشد و یا خاموش نشود یعنی باطری شما مشکل دارد یا شارژ نمی کند و یا بزودی می خوابد .

۲- خودرو را در پارکینگ یا جایی به دور از وزش باد پارک کنید

پارک کردن ماشین در پارکینگ در فصل سرما می‌ تواند تاثیر زیادی روی محافظت از خوابیدن باتری ماشین در سرما  جلوگیری کند . اگر پارکینگ ندارید می ‌توانید از پوشش‌ های مخصوص باطری استفاده کنید که دور باطری را می ‌گیرند و آن را گرم نگه می ‌دارند .

۳- قبل از روشن کردن تجهیزات خودرو کمی صبر کنید

اگر باتری شما در آستانه خوابیدن و خالی شدن باشد ، فشار زیاد به آن بعد از مدتی ماندن در سرما می ‌تواند تیر خلاص باشد و باعث  خوابیدن باتری خودرو شود .

۴- باتری را شارژ کنید

اگر ماشین شما در فصل سرما استارت نمی ‌خورد قبل از این که نگران هزینه تعویض باطری شوید ، سعی کنید باتری را از طریق باتری به باتری کردن با یک ماشین دیگر شارژ کنید .

۵- قبل از رسیدن فصل سرما باتری را بررسی کنید

بهتر است قبل از رسیدن فصل سرما از سالم بودن باتری خودرو اطمینان حاصل کنید تعمیر کاران بسیاری هستند که با هزینه بسیار کم و با دستگاه های مخصوص وضعیت باتری شما را بررسی کنند تا در فصل زمستان ناگهان با باتری خالی شده یا خوابیده مواجه نشوید .