مزدا در حال ساده‌ سازی لوگوی خود است و به نظر می‌رسد که مزدا به زودی ظاهری ساده‌تر خواهد داشت.

ترند تغییر لوگو در میان تمام شرکت شدت گرفته است و حالا به جای لوگوهایی با بافت، شخصیت و جذابیت، برندها در حال مسطح کردن ظاهر خود برای عصر مدرن هستند. مزدا ممکن است آخرین قربانی این روند باشد؛ یک ثبت علامت تجاری اخیر در ژاپن نشان‌دهنده لوگوی مزدا است که به طرز عجیبی مسطح و بی‌روح به نظر می‌رسد.

خبر خوب این است که لوگوی جدید فاصله زیادی از ظاهر فعلی مزدا ندارد. این لوگو همان شکل لوگوی فعلی را حفظ کرده است که از سال 1997 مورد استفاده قرار گرفته و شامل حرف “M” به سمت پایین در مرکز یک نشان گرد است.

هنوز مشخص نیست که آیا این لوگوی جدید به طور رسمی به مدل‌های آینده مزدا در ایالات متحده خواهد رسید یا خیر، اما ما متعجب نخواهیم شد. بسیاری از رقبای آن در چند سال گذشته ظاهر خود را به‌روز کرده‌اند. بی‌ام‌و، آئودی، بیوک، کادیلاک و بسیاری دیگر لوگوی خود را مسطح و ساده کرده‌اند. با ادامه روند رو به رشد مزدا، این تغییر ظاهری منطقی به نظر می‌رسد.

گزینه دیگر این است که مزدا از لوگوی جدید خود به‌طور گسترده‌ای برای خودروهای الکتریکی یا همکاری برند در چین استفاده کند. مزدا ممکن است قبلاً نسخه‌ای از این طراحی را در یک خودروی مفهومی در آوریل استفاده کرده باشد. SUV آراتا در نمایشگاه اتومبیل چین 2024 در پکن با لوگوی ساده‌شده‌ای که در جلوی خودرو نورانی بود، رونمایی شد.